Sunday, December 6, 2009

Update Raya Korban 2

Raya Ketiga
Hari ni memang kami dh plan nk pegi berkelah di Lata Sedim. Dah lama aku tk jengah Lata Sedim sejak lahirkan Aimy. Iyala aku ikut gak pantang orang tua2 ni.. tk elok bawak budak kecik dalam hutan..Budak kecik kan lemah semangat. jadi selama 7 bulan tu aku korbankan keinginan la nk mandi sungai..
Disebabkan Aimy pun dh 7 bulan, aku pun apa lagi semangatla nk mandi sungai... Orang yang paling suka mandi tak lain tk bukan... sapa lagi kalau bukan myHubby.. mmg jd rutin dia kalau balik kg, mana penah lepas mandi sungai.. macam aku ni.. dh biasa dr kecik dibesarkan dengan suasana kg & terdedah ngan sungai ni.. dh tk rasa apa pun.. cuma seronok tgk Aimy la 1st time mandi...
Aku hanya masak sup tulang saja. lain2 menu kak ipar aku yang masak.. hihi.. alasan aku, dh lama tk makan dia masak.. nasib baik dia baik & bermurah hati nk masak semua.. hihi.. relaks la aku... makan aja.

kami bertolak dh lambat, lepas zohor dalam kul 1.30pm.. sesampai di sana, orang mmg penuh.. kena pandai cari tempat... lepas dapat tempat, bentang tikar & makan dulu.. ambik tenaga.. lepas makan, apa lagi.. jom kita mandi!!!




makan makan makan...

wah.. Aimy sukanya mandi...
Jernih tak air sungai nih























Aimy dh sejuk.. mulut sampai pucat.. lepas tu aku suapkan dia nestum
Salin baju dia...
pastu main2 kejap.. pastu mata dia pun layu.. bg susu.. terus tidur.. sedap kan tidur lepas mandi sungai..
Pastu abah dia sambung pi mandi.. lama lak tu.. aduiiii.. suka sungguh... tk leh upload banyak2.. suma cekci cekci..
kami balik umah dlm pukul 5 macam tu la... balik umah semua dh penat.. tidur kejap...petang.. lepas solat asar, pegi chalet pakcik.. sebab lepas kenduri tu tk jengah lg.. kut2 ada periuk belanga yang belum basuh.. kih kih..
Smpai sana, makcik br balik kenduri.. relaks2.. sembang2 balik umah...
malam tk pi mana.. just rehat2 kt umah.. berkumpul ahli keluarga.. kih kih.. esok dh nk balik KL.. huhu.. apa lg.. berkemasla apa yang patut, esok tk der kelam kabut...
Raya ke empat
Hari ni kami nk balik KL, bangun pagi sambung kemas...makan minum.. & bersedia untuk berangkat..
Perjalanan lancar & tak jammed...sampai Rawang, kami terus ke Pekan Rawang, makan Pizza sebab mak mertua tk ada kt umah, mesti makanan pun tkder.. hihi.. lapar sebab dh hampir jam 4.00pm..
Service di Pizza Rawang tu lembab betul...dh la ambik order masam jer muka.. pastu makanan lambat sampai.. pastu yang best, Aimy menjerit2.. ada orang kt meja sebelah tu.. senyum jer.. biasala budak2... Pastu Aimy menjerit lg kuat.. hihi macam marah sebab pesanan lambat... Ibu ngan abah dh kebulur ni kan... makin lama makin dia menjerit.. pastu dia mula meneran.. kih kih... rupanya Aimy nak 'uh uh' ek.. hihi.. kelakar anak ibu ni... menjerit sampat terberak.. hihi...
kami cepat2 habiskan makanan, sebab sian kt Aimy sebab ada 'benda' kt montot dia.. hihi..
sampai umah terus mandikan dia.. & tidur kejap..
Lepas bangun tidur.. nk posing lg tuh sambil tunggu nenek dia balik umah...
sekian update aku untuk raya Aidiladha.... sampai jumpa lg... fewwwwwiiitttt

No comments: