Sunday, December 6, 2009

Update Raya Korban 1

Salam kengkawan...

Actly dh lapuk gambar ni... baru n k update citer Aidiladha 2009.. aku akan update episode by episode.. hihi..

Kita raya baper hb ek.. jap nk tgk kalender.. emm 27 Dis. Jadi 26 Dis kami dh bertolak balik kg.. Perjalanan lancar tanpa sebarang jammed.. Kami mulanya takut nk lalu Changkat Jering, bimbang banjir di Selama Perak. Tap tekadkan hati sebab cuaca pun cerah..Kami benti makan di Taiping. Mulanya nk makan KFC, tp disebab aircond rosak kt situ, panas siot.. kami teruskan makan di gerai ikan bakar jer.. sejuk sikit kena udara segar.. pastu Kami singgah di 'Zon Cerah' Selama Perak.. tgk baju2 kt situ.. murah2la jugak.. Sempat ku rempat baju anak buahku & barang untuk Aimy...kami teruskan perjalanan...alhamdulillah.. selamat sampai di Kampungku dengan selamatnya..


Hari raya Aidiladha 2009 (Jumaat)

Pepagi aku dh bangun siapkan mi rebus tulang.. periuk besar lak tuh... pastu siapkan si Aimy ni..disebabkan semua orang gi semayang raya.. aku terpaksa mandi bersama Aimy.. kahkahkah.. kelakar bila ingat..sebab aku terpaksa bentangkan kain & biar aimy meniarap atas kain tersebut.. klu tak macammana aku nk jirus diri aku... Aimy punya menjerit nangis.. dahla simen bilik air sejuk... pastu titis air aku mandi kena kt dia jugak... klu nk tau, air umah aku kt kg.. air bukit.. sejuk siot.. sian anak ibu.. pepagi dh kena meniarap lam bilik mandi.. kih kih..

Ramai gak tetamu umah raya tu.. sebab umah aku sebelah surau.. meriah orang masak daging korban.. jd, bila ada yang lapar, singgah masuk umah makan mi.. penat jugakla...tp seronok sebab bukan selalu kan....

Hari Raya kedua..
Hari ini, kenduri korban di Chalet Pakcik 'D Taruna Forest'. Pepagi kami dh bersiap sedia nk gi tengk lembu kena sembelih.... Agak kelam kabut sebab pakcik bgtau kena ada kt situ sebelum kul 8.00pg..

Sampai di Chalet, orang dh ramai.. dh siap bg nama aku & MyHubby kt pakcik & Minta Pakcik wakilkan akad pada ustaz yang nk sembelih lembu tersebut..Aku tk berani tgk dekat, hanya tengok dr jauh saja.. alhamdulillah.. segalanya berjalan lancar.. semoga ibadah korban kami ini diterima oleh Allah s.w.t. InsyaAllah kalau ada umur yang panjang & dimurahkan lagi rezeki oleh Allah, tahun depan kami buat korban lagi ek...klu diizinkan oleh Allah... Amin.

Hajat hati tu nk balik umah tukar baju lepas orng sembelih lembu, sebab kenduri nk lerrr pakai baju kurung.. tp bila tolong apa yang patut.. dan makanan pun cepat dimasak, kami makan jer terus.. dh tk balik umah.. hihi.. orang lain pakai baju kurung.. aku lak pakai track & t.shirt jer.. hentam sajala labu...

Aimy ngan abah dia sempat gak tidur kt situ... ngantuk sangatla tuh... kami pilih bilik 'Kundang'. Nice bilik dia.... sejuk, w'pun tak ada aircond sebab siling mmg bersimen & chalet ni terletak di kaki gunung.. sebab tu sejuk... aku ingat nk ler ambik gambar view Chalet ni.. tp busy ngan si kecik tu.. ambik mana yang smpat jer...



Balik dr kenduri, kami rehat2 jap.. tidur sepuas2nya.. kih kih.. malam, kami keluar ke Pekan Kulim.. jalan2 di Giant.. aku pun tk penah masuk Giant ni sejak dibuka 2bulan yang lalu.. rasa boring sebab giant semuanya sama.. hihi.. kami makan sizzling yee mee (feveret myHubby).


Balik singgah pasar malam kejap & terus balik umah.. sampai di umah, pegi umah makngah kt sebelah pekena laksa utara.. hihi.. makan lagi.. dh jam 11.00 malam tuh.. macammana la nk kurus ni... pas tu tidur.. huhuhu.

nnt aku update episode 2 lak ek.. hihi

No comments: