Sunday, November 15, 2009

Weekand Update- Round D' Garden

15 Nov 2009 - Ahad
Since dh seminggu planning nk Ronda Taman. Pepagi Cik Aimy macam tau2 je nk jalan, kul 7.00 pgi di start 'membuang'. Apa lagi, aku terus mandikan dia & terus bersiap... Kira awal giler la kami jalan2 hari ni...

Kami breakfast di Selayang & terus menuju Taman Tasik Perdana. saja pusing2 di situ. Disebabkan Aimy bangun awal, dia tidur jer masa kt taman ni...

Kami jalan2 di taman herba... best gak, aku ni jenis tk minat sangat pertanian ni.. MyHubby agak excited bab2 herba2 nih... macam2 pokok yang kami jumpa.. ada yg tk penah dengar pun ada.. okla, tambah pengetahuan kan...
Kami sempat beli roti/pizza sosej+keju. Mahal betul RM2.50. Kalu kat luar tu dalam 1.80 jer rasa..beli jerla.. klu lapar nk ke Taman Orkid nnt.

Kami teruskan perjalanan ke Taman Burung.. Hi hi.. hajat hati nk masuk, tp bila terpandang harga tiket.. Mak Aiiiiii.. ngalahkan pegi Zoo. Pada aku baik pegi zoo, baru RM20 seorang, macam2 binatang ada.... Ini Taman Burung yang semata2 jenis burung dah RM16 hengget.. Cancelled...hihihi.. (lgpun Aimy bukan pandai tgk sangat pun)...

Kemudian, kami park keta di Memorial Tun Abdul Razak... Ini masuk percuma.. Ini kali kedua aku masuk sejak 18 thn yang lalu.. uiihhh lama kan... banyak yang berubah, dh lawa... just tengok2.. apa yang aku terpegun, bilik air beliau.. fuh... cantik siot.. bilik tidur jgn cakap arrrr..
Aku ni jenis cepat seram & penakut tempat2 peninggalan sejarah ni.. dalam hati istighfar & selawat sikit.. hembus2 sikit kt Aimy.. kut2 balik nnt tk leh tidur lak.. kih kih kih.. Aoa salahnya kita beringat2 kan.. sebelum sesuatu benda buruk berlaku, baik kita cuba hindarkan... insyaAllah

Teringat masa belajar dulu, pegi lawatan ke Muzium Kelantan, myb kami terlalu seronoh, ketawa2.. balik umah, kawan aku kena 'tindih' & esoknya terus macam nk demam...
sebab tu skang aku beringat, tmbah2 bawa budak kecik... better 'jgn terlalu suka'.. buat biasa2 aja...

ok, sudahla.. citer penakut aku tuh.. skang aku nk citer nxt destinasi kami.. keluar memorial, kami terus ke taman Bunga raya & taman Orkid.. Dengan bayaran singgit sorang, keta boleh di parking dalam taman tersebut..

kami just jalan2 & posing gambar aja... Since Aimy pun tk meragam, macam bagi peluang tuk aku klik klik jer keja nya.. banyk gmbar aku snap.. nk tgk.. bukala facebook... hihi..

Di sini aku upload sikit2 la... penat gak ek... luas nk jalan.. letih, panas... semua ada...
Muka pun dh penat... lapar pun ada...

last destinasi, kami ke Mid Valley untuk makan... sampai di situ, tengok ramainya orang... lepas solat & jalan2.. cari nk makan apa.. semua penuh orang.. tetiba MyHubby ngadu sakit perut & pedih hulu ati, mybe letih td banyak jalan... Muka dia pun dh pucat.. lepas beli Eno (kasi angin keluar sket), tp sakit tk lega jugak.. kami decide balik aja... nasib baik leh drive.. nk harapkan aku drive... hujung thn ni baru sampai umah.. kah kah kah...

Dalam kereta, perut aku dh nyanyi lagu 'Keroncong Untuk Ana' kahkah kah.. laparnyaaaaaa... berdoa dalam hati, moga MIL masak kt umah..
Alhamdulillah, sampai umah MIL tengah makan.. maknanya dia masakla.. ye ye ye... lepas mandikan Aimy & suapkan nestum, turn aku & MyHubby lak makan.. aku melantak macam orang kebulur.. huhu...erkkkkkk.. alhamdulillah... Inila cerita aku di Hujung Minggu...

meh layan gambar kt bawah ni...


Sapa nama Aimy Zulaikha? SAYA!!!!!!!!!!

Sayang anak abah!!!!!

Have a Nice Day!!!

7 comments:

MamaAimy said...

Cantik lesung pipit aimy... byk gambar aimy senyum...syok tgk... kakak aimy tu susah tul nak dpt gmbr dia senyum... :-)

ellis said...

t.kasih mamaaimy... adik Aimy mmg pantang nampak kamera.. kadang kamera tkder battery, bila diacukan pun.. dia dh senyum.. ingat nk ambik gambar dia...

ieyza said...

wahhh...family in yellow kaler....very sweet laaa

~aSHa~ said...

wah berjalan sakan dari pagi ke mlm....seronoknye...kat sini pun ada mini zoo...anak2 asha sgt seronok tgk binatang...kita pun jadi seronok tgk meke seronok dan teruja tgk binatang2 tu...

ellis said...

Ieyza,
Elly skang mmg suka pakai sedondon.. nampak sehati sejiwa.. kah kah kah..

Asha,
yer ke.. bestnya.. ni pun hajat hati nk gi Zoo, tp Aimy kecik lg.. tk berapa pandai tgk binatang,, tunggu dia besar sket, nnt nk bawakla..

::Putri Naza:: said...

sedondon gitu...
kalo man sori nak pakai bj kaler striking cenggitu huhuhu

ellis said...

put,

laki aku jenis selamba tk kisah, asalkan tk jarang.. nnt nampak p*t**g katanya.. huhu