Thursday, November 12, 2009

Kelantan Visit

Aku saja nk update citer yang yang dh basi nih...
16 Oct 2009 (Jumaat)-Aku+MyHubby+Aimy+Mil bertolak ke Kelantan. Rancang nk pegi ramai, last minit sebuah keta aja.. huhuhu.. kami pegi sebab nk menziarah PakDak (sebelah MyHubby), dia nk ke Mekah.
kami memulakan perjalanan seawal pagi..kami lalu Serendah, Batang Kali (nak ke Genting Highland), Rupanya baru ku tau, dr Rawang nk ke Genting dekat jer ek.. hihi... kami ikut jalan ke Kuantan..Pendek kata jauhnya nk ke Kelantan.. lebih 6jam.. huhu.. nasib baik Aimy tk buat perangai.. dia tidur aja... Kami sampai di Kelantan dalam pukul 4.00.. aduiiiii sakit pinggang segala..
Petang lepas asar, kami terus jalan ke umah adik beradik sebelah Mil.. ini 1st time aku jumpa waris2 MIL yang masih setia tinggal di Kelantan.

Malam tu kami semua tidur nyenyak sungguh sebab penat dalam perjalanan.. termasuk Cik Aimy sayang.. penat yer.. (tk sempat nk snap gambar sebab penat)

Hari kedua di Kelantan
Pepagi agak ceria sebab tidur nyenyak semalam.. kami bersiap nk pi jalan2. Destinasi utama kami nk ke Pengkalan Kubor (PK) (syurga membeli belah) kui kui..
Bestnya pegi situ.. barang2 murah & kena pandai tawar..Aku hajat nk beli periuk belanga, tapi memandangkan ramai sangat orang sebab hari ni Deepavali.. jadi mesti harga pun up la.. so, aku just beli blanket besar 2pcs & untuk Aimy pun 2pcs gak..,tikar.. bla bla...murah sebab kecek kelate.. hihi..

Masa di PK tu panas giler.. tp Aimy tk buat perangai langsung.. mmg dia bg peluang untuk aku bersoping...Dia asyik senyum je.. bagus tul anak Ibu.. perpeluh2 muka pun stil gelak lg...
Balik PK singgah makan Mi Jumbo. Masa tu Aimy tidur.. myb penat kot.. hihi.. ke nak bagi peluang untuk aku makan...
Sukanya dia bersama mak Ngah Dilah ek...

Lepas soping klua nk gi makan... Rupanya PK seberang ngan Tak Bai.. cuba tgk belakang kami.. seberang laut nun.. itula Negara Siam tuh...

lepas selesai makan, dan OTW balik umah, kami singgah di Pantai Geting.. cantik pantai nih...


banyak aku snap gambar kt sini.. tp malas nk upload kt sini... hihi.. klu nk tgk bukala facebook aku ek..
Petang lepas asar, kami ronda2 Kota Bharu (KB), makan2..
Hari Ketiga Di Kelantan
Hari ni kami akan berangkat balik ke KL.

Setelah 8x Aimy tidur, 8x Aimy bangun dalam keta... tk sampai2.. last2 dia buat muka boring.. hihi.. sian dia.. jauh la Ibu.. Penat Aimy!!!.. kami sampai umah dalam jam 3.30 macam tu la... alhamdulillah.. selamat pegi selamat balik... Sekian...

2 comments:

::Putri Naza:: said...

sedondon sumer....
jelesss nie hihihi

ellis said...

put.. hihi.. aku skang giler beli same kaler.. ada orang yang macam tk suka... biarla rahsia.. hak aku kan!!!py suka la...