Monday, March 12, 2012

Lambat sikit...

12 Mar 2012 (Isnin)
Salam...
Lama tk update blog kan...
bukan tkder crita.. tp kemalasan yang melampau..
Hari ni pun sbb Myhubby lambt sikit..
sempatla godek2 blog ni...

Hari ni aku puasa nazar...
Disebabkan banyak nk ganti puasa ganti sebanyak 29 hari..
aku terpaksa langsaikan posa ganti dulu...
alhamdulillah.. dh selesai puasa ganti..
syukur teramat...
skang nk puasa nazar yang lama tertangguh..
dh tak ingat berapa.. tp rasanya kurang dr 5 hari...
hari ni hari yang ke2..
biar berlebih tk apa.. puasa kan bagus untuk kesihatan jugak kan..

berbalik pada puasa nazar...
aku ni jenis yang suka nazar puasa..
kalau ada benda yang dihajati.. pastu aku akan bernazar..
kerna hanya itu yang aku mampu..
contohnya... bila anak sakit... klu nampak macam lambat baik..
pasti aku akan bernazar puasa andai anak aku sudah sembuh...
Alhamdulillah.. anak2 ibu semakin sihat...
ok, next entry aku akan ceritakan pasal anak pulak iyer...

balik nnt nk makan apa ek...
pagi td... klik si Sherry bawak tepung pelita ngan kuih cara..
dh siap aku menapau...
klu terbuka dalam keta..
leh makan kuih dulu..

cuma duk pikir malam ni nk masak apa...
lama tk masak malam2 ni..
last week.. seminggu direct myhubby masak untuk makan malam..
menu dia...
Isnin - daging goreng kunyit + telur mata
Selasa - makan kt luar..
Rabu - Daging masak paprik + telur dadar
Khamis - Daging masak kicap + telur dadar...
Jumaat - Aku cuti.. malam makan kt umah mil
Alhamdulillah.. dapat laki rajin...
tp bukan aku tknak masak.. cuma Aiman cirit birit..
balik keja hanya tumpukan perhatian pada dia aja..
susah hati sampai tk pikir nk makan apa...
jadi, MyHubby lapar.. dia masakkan la.. hihi..

pagi tadi pun.. dia ada sebut..
Hubby: kacang panjang adakan?
Aku: ha ah.. ada sikit.. knp? (sebenarnya dh tau niat dia tu)
Hubby: nk buat daging paprik la malam ni...
Aku: Alhamdulillah.. (senyum dalam hati)..
Cuma satu je ngan laki aku ni...
dia ni gemar sangat daging... sbb tu menu dia daging memanjang..
tak masak paprik, masak kicap, takpun goreng kunyit..
tp aku mmg tk kisah.. bantai je.. asalkan kenyang...
asalkan dia nk masak...
klu aku boring akula kena masak...
satu hari tu dia siap buat ayam grill
decoration tk samala.. tp sebijik rasa cam kt kenny roger's..
wauuu mavellous.. sedap siot..
cam tk caya dia yg masak..
siap aku mintak resepi...
dia gelak je..
sbb dia ni klu masak, tk bg aku pegi dapur..
rahsia la sangat.. hihi
tp aku lg suka.. leh lepak depan tv je..
dh siap makan....
dia siap goreng fries...
nnt bila2 dia masak.. aku snap gambar iyer...
hihi..
okla.. len kali citer lg...

No comments: