Wednesday, March 14, 2012

Penangan Nasik Lemak

Assalamualaikum.....
Hari ni br ari khamis ek...
aku rasa cam lambatnya minggu ni...
rasa cam dh jumaat je...
mybe semangat keja dh tkder kut...
malasnya nk keja kan....
tk sabar nk cuti 2 hari lepak ngan anak2...

emmmm apa yer nk citer hari ni...
nk crita menu apa yang aku masak semalam untuk berbuka puasa..
balik keja semalam.. singgah kedai beli kelapa...
berkira2 nk masak nasik lemak..
lepas ambik aimy dan aiman..
sampai umah jam 7.00..
masuk je dalam umah...
terus pegi dapur...
My hubby tolong ambilkan daun pandan, serai semua...
dia yang kopekkan ikan bilis....
bertungkus lumus masak....
tapi ternyata aku tk sempat berbuka ngan nasik lemak..
sbb dh lambat.. jadi aku berbuka ngan air sejuk je...
sambil2 makan keropok je.. sementara nasik masak...
sambil masak sambal..
aku blender bubur nasik aiman yang aku br masak....
aiman pulak dh buat perangai.. nk tidur....
aku terpaksa suapkan bubur jugak.. sambil2 masak...
akhirnya bubur tk abis makan... sbb dh ngantuk sangat...
aku tukar pampers & lap badan.. tukar baju lain...
biar selesa dia tidur....
dia tidur kul 8.15... sampai pagi...

berbalik nasik lemak aku...
siap jugak akhirnya.....
disebabkan aku nk tunggu solat isyak terus...
aku suruh myhubby makan dulu....
dia diam ja makan.. tidak terkata...
aku tanya.. sedap ke nasik tu?
dia kata.. sedap.. cuma sambal ni kurang manis...
aku tanya lg... sambal tu tk sedap langsung ke? dh taruk gula dah.. tknakla manis2 sangat...
dia kata... sedap.. cuma kurang manis.. sambil geleng2 kepala...
sedih hati aku tau... rasa cam nk nangis ja...
rasa macam letihnya... masak tp tk dapat pujian dia...
sob sob sob...
hilang rasa lapar aku...
terus masuk bilik, solat isyak...
aku ambik nasik aku.. & mula makan...
emmmm not bad.. ok jer rasa sambal ni...
pada aku semua cukup.. masin, masam... manis...
saja ja laki aku ni..
aku tanya lagi.. tk puas hati...
betul ke tk sedap?
dia kata.. sedap... cuma sambal ni klu manis sikit.. lg sedap...
aku kata lam hati... tkper.. len kali masak..sekilo gula aku masukkan.. hihihi
br rasa manis kut....
dah tu aku tanya dia.. tk tambah ke?
dia kata.. mesti arrr.. dh tambah dah td...
hihi.. sejuk jugak hati tgk dia makan bersungguh2...
inila gambar nasik lemak sempoi aku...
yang aku masak tk sampai sejam..
alhamdulillah...
lepas makan.. rasa tkleh buka mata...
nk layan citer hindustan pun dh tk mampu...
akhirnya terbongkang tidur..
itula penangan nasik lemak aku...
Skang tgh pikir menu apa lak malam ni...
tp malam ni pasar malam kt Jalan Kuching...
beli aja kut...
tp teringin lak nk buat kuih kaswi...
emm tgkla macamana... klu jadi..
akan update nnt..

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)