Monday, March 12, 2012

Sampai Awal

Assalamualaikum...
alhamdulillah hari ni.. aku sampai awal.
lepas hantar Aiman di taska & Aimy di umah Mil..
tgk jam dh 7.38am.. emmmm dh lambat sikit...
tp alhamdulillah.. sampai ofis kul 8.04am..
Cuti sekolah.. mmgla tk jem...
klu hari2 macam ni kan best..

Dari semalam sampaila pagi ni.. berita asyik menyiarkan berita kematian adik Dirang
Aku mmg tk tau berita ni... Semalam petang baru baca
masa tu berita mengatakan masih belum ada berita mengenainya...
Tup tup berita semalam mengatakan arwah dh meninggal..
Yang sadisnya mati dibakar dalam keadaan rentung teruk..
Ya ALLAH.. manusia jenis apa la yang sanggup lakukan pembunuhan tuh...
terbayang macamana dia menangis sakit kena bakar tu kan...
Aku ni sekarang dh jarang dengar berita, baca surat kabar...
sebb tu tk tau macamana adik tu boleh hilang...
baru ty MyHubby citer mengatakan Ibu arwah sedang asyik melayan facebook...
Arwah pula lapar time tu...
jadi ibu arwah suruh pegi kedai beli maggi & telur...
lepas tu hilang.. lepas 4 jam baru ibu dia sedar...
Aduiiiii... terkedu aku dengar...
takutnya dengar... mmg dalam hal ini..
ramai yang menuding jari pada ibu dia..
Aku sebagai ibu.. perlu jadikan kisah ini sebagai pengajaran
Jangan leka... hati2 dan jangan ambil mudah urusan anak...
minta dijauhkan dari perkara2 yang tk baik...

emmm.. macam2kan...
aku ni semalam bengang sikit ngan taska Aiman...
Semalam jam 10.00 seperti biasa aku akan sms cikgu aiman
tanyakan perihal aiman ok ke tak..
takut dia terberak2 lg....
Cikgu dia bgtau.. aiman ok.. dh tk berak...
bila malam pegi jemput aiman di taska...
Pembantu cikgu bgtau.. aiman terkincit dah 3x
bengangla aku...
td kenapa cikgu dia tk bgtau aiman masih terkincit...
rasa nk marah... tp time tu cikgu dia tk ada.. kununnya ada dalam bilik...
mulala aku risau balik... sbb ahad tu aiman dh ok sangat...
dh tk cirit birit...
balik rumah.. aku terus rebus nasik, biar berlebih air....
lepas tu aku blender... bg aiman makan...
berselera dia makan.. sampai semangkuk...
sambil2 tu aku selalu check pampers.. klu2 terkincit lg..
alhamdulillah tk der lak..
lepas tu terus dia tidur.. kenyang sangat kut...
lepas tu disebabkan ada sisa nk marah lg..
aku terus call cikgu aiman...
3x call tk berangkat...
mulala aku syak macam2...
entah2 dia tk ada di rumah hari ni..
tp menipu aku kununnya ada.. geramnya..
kul 9.30 dia call balik...
dengan suara yang serak.. dia bgtau dia kt klinik
sbb muntah2.. entahler aku nk caya ke tak...
pagi td hantar aiman.. dia masih tkder..
pembantu dia bgtau anis tidur umah kakak dia..
tp knp semalam tk bgtau sendiri..
herkkk.. geram aku..
aku bukannya marah ke apa.. cuma janganla menipu...
sebbnya aku tk suka klu dia tk ada di taska
bukan aku tk harap kt pembantu dia.. cuma aku lebih yakin klu cikgu dia sendiri yng jaga aiman...
tp klu ada urgent case.. tk kisah pun klu nk pegi mana2...
cuma jujurla bgtau aku...jgn nk menipu sekadar nk jaga hati aku..
rasa macam nk hantar taska lain ja..
tp bila pikir balik... cikgu ni baik sangat dengan aiman...
sebelum ni tkder masalah...
jaga aiman pun bagus...
masa aiman cirit birit.. bontot melecet...
dia tk pakaikan pampers...
dia pakai napkin.. sanggup basuh.. jemur.. pakai balik...
entahla..aiman pun dh serasi ngan dia...
aku kut kena banyak sabar..
duduk taska mmg macam ni kan...
okla dulu.. dh nk start keja.. nnt sambung crita lg...

No comments: