Tuesday, March 13, 2012

Sedondon lagi....

Salam...

Saja nk cerita perihal kesukaan aku bersedondon sefamily...
alkisahnya begini...
Kenduri sepupu berlangsung minggu lepas..
alhamdulillah dh selamat semua...
aku nk cerita persiapan aku untuk menghadiri kenduri tuh..
sibuk mencari baju mengalahkan pengantin.. hihi...
disebbkan baju aku semua dh lama2...
jd niat nk beli baju baru la...
sebelum tu aku pegi jalan TAR sengsorang untuk mencari baju + tudung...
malangnya... tkder yang berkenan..
ikutkan nk cari baju bling2 sikit..
tp semuanya mahal...
jadi aku rembat satu tudung lapis chiffon...
puas bertawar ngan kakak jual tu.. dapatla.. RM20..
berbaloi sbb cantik... awning thai silk..
kt kedai lain aku survey semua 30 ke atas... alhamdulillah..

Masalahnya sekarang... manala aku nk cari baju pulak...
puas mencari di tesco... cantik.. siap dapat rege murah...
ada manik2 cantik.. tp tkder saiz...
yng ada saiz.. tk samalak kaler ngan tudung...
aduiii puas jugakla... dalam 2 minggu jugak aku mencari baju kaler sama ngan tudung...
lupakan dulu pasal baju aku...

Kisah beli baju aiman lak...
Baju Aiman aku beli di SOGO.. brand Anakku..
cantik.. kain lembut & selesa...
RM17.90 after less...
Seluar tk beli.. pakai yang dah ada..:-)

Kisah beli baju Abah dia...lg best...
Aku pegi UO kt chowkit ngan klik...
dapatla satu baju ni.. brand Forest.. RM30
Cantik.. sbb myhubby cakap dia nk belang2.. tknak plain..
So, aku rembat selai... tgk kaler cam dh ikut sedondon...
tapi malangnya... bila tgk balik kt ofis.. kaler tu berubah merah..
aikkkkkkk.. rabun warna ke aku?
klik cakap... lampu di UO malap ke mata akak yang malap?
aduiiiii.. dh penat aku... last2 cakap... bantai ajala.. tkyah sedondonla...
balik rumah.. Myhubby try baju tu.. dia kata cam ketat sikit...
sedangkan aku dh ambik saiz XL...
isyk.. laki aku ni makin besar lak...
jadi, dia decide weekand tu gi tukar...
ha ha.. adala peluang aku nk tukar kaler tuh...
cari2 py cari.. ada la kaler idaman tuh..
bila di match.. sebijik cam baju aiman... yes!! suka suka...

Kisah baju Aimy lak....
lagi jauh beli.. hahahahah
puas aku cari merata tkder yang berkenan...
tk ikut tema kaler kami..
last aku suggest pegi Up Town Danau Kota.. Jauh tak?
malangnya.. kakak yang biasa aku beli tu.. tk meniaga lak malam tuh...
kaki dh penat ni... aimy lak buat perangai....
pikir.. tkyah beli la... nnt cari kt tempat lain lak..
tp on the way nk ke kereta... ada satu kedai tuh.. jual banyak baju budak...
cantik... terjumpa la akhirnya baju idaman...
kaler pun ala2 sedondon.. cuma agak meriah...
tk apa.. sbb meriah lg nampak ceria kan...
brand Sara Collection brand kegemaranku
banyak dh collection aimy brand ni...

Berbalik kisah baju aku...
last2 aku beli kt jalan tar jugak...
beli yang biasa2 aja...
pesen terkini.. polka dot..
disebabkan aku bling2...
sanggup tk tidur malam aku menjahit manik....
mula2 dapat pujian dr laki aku.. last2 dia kata... macam pokok pun ada... design aku buat...
tanya aimy.. "cantik tak baju ibu?'
Aimy cakap.. 'Cantik.. ada pokok-pokok....'
aduiiii spoil tul anak beranak ni...
tp pedulik apa.. aku biarkan je..
tp di hari kenduri..
ada yg puji cantik jahitan manik aku.. okla tuuuuuu..
sekianla cerita mencari baju untuk pegi kenduri...
mengalahkan aku lak nk kawin.. hihi..
apa kata layan dulu gambar di bawah..
baju sedondon kami di hari kenduri Kak Ngah...bye..

No comments: