Tuesday, March 13, 2012

Hanya Kebetulan

Assalamualaikum....

Hari ni aku puasa lagi....
Esok lg sehari.. insyaAllah
dari pegi perut memulas...
lately ni banyak sangat makan daging..
penghadaman pun dh tk betul...
Myhubby kalu masak mesti daging...
Isnin dia masak daging paprik
Semalam je dia buat nasi goreng kampung..
malam ni biarla pulak aku yg masak...
dh lama tk masak.. teringin lak nk masak...
niat cam nk buat nasik lemak...
bahan dh ada.. cuma balik kena beli santan...

Teringat masa ngandungkan si Aiman..
aku ni kemaruk sangt nk masak....
pagi2 sampai ofis.. dh terpikir.. malam nk masak apa...
setiap hari ada aja kuih yang aku buat..
popia... karipap... karamel.. kuih sagu...kaswi...
sian laki aku... sedap tk sedap aku paksa dia makan..
penah bawak karipap ke ofis...
klik semua puji sedap... entahla...
bawak bihun goreng.. pun diorang cakap sedap...
makan free.. mmg sedap.. hikhikhik..

Skang ni aku dh rasa cam tu lg....
teringin nk masak macam2...
adakah aku ngandung?
tak mungkin sbb baru ja 'period'..
Hanya kebetulan aja kut.. hihi...
so, malam ni.. aku masakla..
dh boring makan masakan myhubby..
lgpun sian dia..
Balik keja terus masuk dapur.. hihi..
Bukan aku suruh... dia dengan sukarela nk bantu..
mybe melihat kesibukan aku melayan anak2...
Aiman pulak.. time dia tidur around 8..
merengek2 nk tidur... mana tk kelam kabut...

Semalam, suapkan bubur kt aiman...
banyak dia makan...
Aimy.. just makan biskut oreo ngan yakult...
lepas abah dia siap masak...
sibuk2 aku layan aimy melukis...
aiman duk main sengsorang..
tgk2.. dh tidur sendiri...
sian dia.... mybe sebb kenyang sangat kut...
okla... nk godek2 resepi yng best2...
kut2 terajin nk masak nnt..
bye..

No comments: