Sunday, March 1, 2009

Wani's Wedding

Sabtu(28 Feb 09), dengan malasnya aku terpaksa bangun pepagi sebab kami akan menghadiri majlis perkahwinan anak sepupu MyHubby. Aku, MyHubby, MyFoInLw & MyMoInLw bertolak dr umah jam 8.00am menuju ke Sentul (umah pengantin lelaki). Sampai di Sentul, ramai yang telah berkumpul.. pas pekena nasik kerabu, kami bertolak ke Pahang jam 9.30am...

Masa perjalanan lebih kurang 1jam1/2 saja.. Banyak betul tol kena bayar.. Highway yang 'pendek' macam tu pun leh ada 3x tol.. hampeh tul.. he he..















Kami sampai di Masjid Kg Tedung, Daerah Lanchang Pahang dalam kul 11.00am. Dong Dang Dong Dang.. akad nikah bermula..Aku tengok muka si Apis (pengantin) tu dh cuak.. mesti berdebar giler tu... Emm Wani (Pengantin) pun sama.. senyum2 pun cam takut2 jer.. hehe.. teringat masa aku nikah dulu.. nk senyum pun tk berapa nk jd... :-)

Alhamdulillah dengan sekali lafaz sahla kedua2 mempelai menjadi suami isteri... Masa tu mula la aku tengok bapa pengantin lelaki lari keluar masjid.. ingat kenapa.. rupanya sapu air mata...emmm sebab anak sulung telah selamat menjadi suami orang.. Si Wani tu jgn cakapla.. kerut2 muka menangis.. sedih dalam gembira.... alhamdulillah semua selamat...


















Kedua-dua pengantin yang sama 'comel' ni berpakaian gold cream (My Feveret Kaler) sebagai baju sanding..
Pas makan, kami bertolak balik ke Rawang...Sampai umah dalam kul 4pm.. penatnya... lepas solat zuhur, apa lagi... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments: