Thursday, March 19, 2009

Kenduri 7 Mac 2009

Malasnya aku nk update blog ni....tk dk mood lately ni... tp bila tk update cam tk best ja baca cerita2 lama..
Saja nk upload gak gambar masa aku hadiri kenduri 7/03/2009.. Kenduri ni belah laki kt area Bt Caves ja..

Pepagi dh bangun awal sebab konon2 nk pi awal nk tulun apa yg patut.. tp biasala klu namanya cuti terbabas bangun lambat.. MyFoILw & MyMoILw dh pun bertolak..
Kami bertolak lam pukul 9.30am.. sampai kt area IKN Rawang, jammed giler.. pehal lak ni... aduiii.. tkkan ari sabtu pun jammed kot.. MyHubby kata ni mesti Polis buat RoadBlock.... aku cam tk baper cayerla.. takkan la kot.... tp rupanya2 mmg pun polis mengong tu buat sekatan. Hek elleh.. gila ker apa aku tak tau la... sebab keta dh bersusun panjang giler, leh teruskan sekatan... hisshhhhhhh hangin satu badan.. bila sampai kt polis tu, aku rasa nk turun ja keta debik sorang sebijik baru padan muka..


Sempat gi posing w'pun jammed giler time ni..









Sampai kt umah kenduri, aku tgk semua sibuk duk masak.. hehe.. disebab kami sampai lambat.. aku bt bodo ja... menu kenduri best sangat... Gulai Kawah, Solok Lada, Ayam Percik, Sayur Kacang, Sambal Belacan... Yg paling best Solok Lada arrr.. pure chili from Kelate. perkkk best...

MyHubby & MyFoILw antara orang yang ditugaskan bakar ayam percik.. sedap gak kuah percik dia.. apa yang aku tau.. ayam yang 102 ekor tu diperap ngan bahan2 perap(serai,bawang, halia dsb), pastu direbus.. kemudian dibakar & curah kuah percik (Bahan tk tau la...) sedap klu makan panas2....

Pengantin tiba lam pukul 1 lbh.. tgkla gambar ni.. ada banyak aku klik klik.. tp cukupla upload sekeping dua jer.. buat semak blog aku jer upload banyak2.. hahaha.....









Ni gambar aku ngan MyMoILw & My Lovely Hubby.. :)









Majlis tamat lam kul 4.00 petang.. Siap ada karaoke lg.. wah.. pengantin pun siap berduet bantai nyanyi 4 lagu.. best gak suara pengantin pempuan.. iyerla orang kata.. kalau orangnya 'comei' mmg suara sedap lemak berkrim... hehe... apapun aku ucapkan selamat pengantin baru buat Apis & Wani.. moga bahagia hingga akhir hayat

Disebabkan clash date kenduri hari ni, aku cancelled tuk pegi ke Jengka 20 Pahang untuk kenduri adik Ju-A.. emm sedih gak tk dapat meraikan kenduri Adik... Dari jauh ku doakan agar segalanya berjalan lancar & juga moga perkahwinan Adik & Hafizal bahagia selamanya... Amin

No comments: