Sunday, October 4, 2009

Sambungan Crita Raya 2009

21 Sept 2009 ( Isnin)- Raya kedua, aku excited sebab baru nk mula beraya ke rumah sedara di Kg. 1st aku beraya di rumah Pakngah (sebelah rumahku aja), pastu gerak ke umah tok, tp malangnya tok takder umah lak.. terus ke umah makcik.. lepak2 umah makcik, balik umah singgah umah Pakngah & makan laksa & bihun sup.. jiran kt sebelah ni duk jerit2 panggil ajak makan bihun sup jugak.. aduiiii penuhla perut aku ni.. camno nk diet ni.. hihi.. aku bedal jer.. raya setahun sekali.. hik hik. balik umah lepak2 jd ular sawa.. kenyang..la.. la..la... tidurrr

Note: hari ini dah 2hari Aimy tak berak...Risau aku dia macam tk selesa.. tp aku bawak jalan gak.. hihi














22 Sept 2009 (Selasa)- raya ketiga, aku plan ngan family + abang 1 nk beraya di rumah sedara belah ayah aku.. 1st singgah umah pakndak (tk der umah), pastu terus gi umah maknjang.. siap makan t.hari kt situ & terus ke umah Cu. Siap solat zuhur berangkat ke rumah Ngah di pekan Kulim. Semalam aku dh pesan mintak dia masak mi kari.. hik hik.. tk sangka dia buat betul2.. emmm.. lepak2 umah dia.. makan mi kari berpinggan2. pulun sungguh abang, ayah & MyHubby. semua dh kenyang perut, dah tk larat nk jalan beraya.. tp singgah jugak umah paksu sebab satu taman.. Maksu pulak buat Mi kuah.. aduiii.. aku, abang, Akmal & Mak rasala jugak tak mau maksu kecik hati.. perut ni dh penuh, rasa nk muntah pun ada.. tetiba MyHubby ngadu sakit perut & rasa nk muntah.. ulang masuk tandas.. risau gak sebab takut tk leh drive.. relax2 kejap, nasib baik ok... dalam kul 6.30 bertolak balik umah.

Hajat hati nk singgah giant Kulim. Giant ni aku tk penah singgah setelah lebih sebulan baru dibuka.. tp mengenangkan Myhubby pun tk sihat & Aimy pun dh buat muka boring.. buat keputusan balik umah jer la...

malam, abang 2 aku balik dr Pahang (umah mertuanya)

Note: hari ni Aimy 'membuang' di umah Ngah.. hehe.. sian dia dh 3 hari tk membuang.. alhamdulillah..

23 Sept 2009(Rabu)- Raya keempat, kami sekeluarga plan nk ke umah Paklang yang baru pulang dr Umrah. Aku mmg dh lama niat nk ke umah Paklang sebab dia belum lg penah jumpa MyHubby.. So, kami gerak 3 keta & sampai di umah Paklang dh t.hari & seperti biasa makan kt situ...

Note: sekali lg Aimy 'membuang' di umah PakLang... sian dia.. lama sangat menyimpan.. tu yang membuang banyak tu & hari2 lak tu.. hihi..

Lepas beraya di umah Paklang, kami decide nk ke Jaya Jusco Bandar Perda. Kami & Abang 1 jer pegi. Abang 2 tk ikut.. plan mula, semua nk pegi, last minit macam2 jadi.. kami pegi 2 keta jer. Disebabkan tempat baru, kami sesat.. tp ringan mulut bertanya.. alhamdulillah jumpa..

emmm.. tempatnya cantik, macam Jusco Mid Valley.. cuma tk ramai, mungkin sebab raya atau masih baru.. kami lepak lama.. siap solat Asar & dalam kul 7 gerak balik rumah. balik, Abang 1 nk belanja makan di Restoran Nasymir.. semua macam kebulur.. order sama.. nasik pataya.. (cepat sikit)... semua makan licin pinggan... nasib baik Aimy baik & aku makan dengan tenangla.. hihi... Dh kenyang perut, kami bertolak balik umah...








24 Sept 2009 (Khamis)- Raya Kelima, kami just rehat2 di rumah.. tunggu sedara lak datang umah...malam, kami ke Pasar Malam Kelang Lama Kulim. hajat nk singgah pi rumah Pengurus PL Kulim... tp tgk aku simple ngan t.shirt & tracksuit.. seganla pulak... so, decide aku belanja makan mi kuah kegemaran aku.. pastu, niat nk ke Giant, tp tetiba Aimy buat perangai nangis teresak2.. mybe tk selesa sebab selesema.. sekali lg kami batalkan nk ke giant.. tk der rezeki... terus balik umah.....
25 Sept 2009 (Jumaat)-Raya keenam, just rehat2 di rumah. MyHubby & ayah ke pasar pagi (Malau).. suka bebenor di ke situ.. aku dh listkan barang nk suh beli untuk masak esok..
T.hari kami bakar ayam & makan beramai2.. emmm sedap.. Petang aku gi umah makcik, maghrib balik umah dh penuh ngan sedara datang.. penat gak.. nasib baik diorang tak makan malam kt situ.. klu tak.. apa nk dikata.. kena masak jugak la.. hihi
26 Sept 2009 (sabtu)- Raya ketujuh,pepgi aku bangun, agak terkejut tgk muka aimy. Bawah kelopak mata dia dh calar2.. agak dalam luka tu.. ni mesti dia dh tenyeh2 mata semalam.. abis mata terkena rantai tangan yang dia pakai tu.. aduiiii matila aku.. nnt kena marah ngan nenek rawang dia nnt... emm nk buat camana, dh tak comei anak ibu..
Pastu aku gak bz.. pepagi aku dh siap nyibukkan diri masak bihun tomyam sebab sedara aku nnt ramai nk datang... sekejap aja, masak tomyam, main campak2 saja... dh siap.. diorang sampai t.hari & dah makan kenduri di rumah jiran. sebab tu aku buat tomyam aja... makan ringan2...
Malam, lepak2 umah jiran sebelah sambil makan limau bali.. sedap... teringat esok dh nk balik.. uwaaaaa.. kejapnya rasa duk kg.. balik kemas2 sikit barang, esok niat nk bertolak pepagi sikit, takut jammed...
27 Sept 2009 (Ahad)- raya kelapan.. pepagi, bangun makan dulu.. sambil2 kemas barang... breakfast simple... naik goreng + ikan masin.. emmm sedap sebab asyik makan daging + ayam aja...naik muak rasa..

Lepas bersalam semua.. kami bertolak balik ke Rawang dalam pukul 9.30am. lalu Changkat jering. Jalan tk jammed langsung.. cuma R&R agak ramai orang... kami singgah Tapah sahaja untuk ke tandas & teruskan perjalanan. Kami sampai di Rawang pukul 1.30 t.hari.. sekejap aja kan... rindu pulak kt Kg... hihi.. inyaAllah nnt balik pulak.... Inila rentetan crita raya Aidilfitri 2009. Apapun Raya besttttttt!!!
Note: sampai Rawang, nasib baik tk kena marah ngan nenek Aimy sebab dh calar2 mata... hihi... Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir Batin.. :-)





No comments: