Sunday, October 11, 2009

Minggu Kedua Raya....

Macam dh lama aku tk update.. malasnya.... tp untuk tatapan kengkawan yang sudi singgah kt umah saya ni.. meh saya citerkan aktiviti di hujung minggu dalam bulan Syawal ni...

3 Okt 2009 (sabtu)- ni kira minggu kedua la kan.... hari ni ada banyak OP(Openhouse).. 1st destinasi kt umah jiran jer.. dia buat OP merangkap cukur jambul cucu dia..

Aku excited pegi.. tp tu la.. nk dijadikan cerita.. dh seminggu aku menderita kena ulser mulut.. makin lama makin besar.. macam2 ubat aku bubuh, kumur air garam pun buat.. mak aihhh meleleh air mata.. tahan la jugak.. tp makin teruk... last2 gi klinik... doc bg ubat oral aid.. hemmmm tk jalan gak.. bangun pagi jer bibir bengkak.. (dh macam angelina Jolie aku tgk..) kt ofis member suggest beli ubat kt kedai ubat Cina.. sebotol ubat tu dalam 1-2 hengget jer.. nama ubat tu watermelon frost ubat ni serbuk biji tembikai.. cepat2 aku call myhubby mintak beli kt kedai ubat cina.. 2,3 kali bubuh.. alhamdulillah dh kecut...(tk snap lak gambar ubat tu kan... )

Ok, aku sambung pegi OP... sian aku.. disebabkan sakit mulut.. bermakna tk dapatla aku nk menikmati juadah sedap2 belaka tu.. semua OP ada kambing.. hu hu hu..

OP kedua kami pegi ke Brickfield ke kedai cetakan sepupu kepada MyHubby..kt sini pun ada kambing.. (my feveret)... huhu.. aku just makan sate.. & laksa.. (act.. kuah jer.. sebab mulut sakit sangat).. rasa nk nangis sebab nafsu makan ada & perut lapar.. tp tkleh makan.. sedihnya..macam ni la.. bila Allah tarik sekejap nikmat makan pada aku.. rasa insaf untuk diri sendiri.. tkpenah aku sakit mulut macam ni sepanjang aku hidup.. kali ni paling teruk.. alhamdulillah... dh sembuh.. rasa insap gak nk ngumpat, sebab dh takut.. kerana mulut badan binasa.. hihi tgkla kt bawah.. sempat aku snap gambar di kedai sepupu..





















4 Okt 2009 (Ahad)- Hari ni hajat hati nk pegi umah Ayah mertua di S.Alam.. tp dia tk derlak.. tukar plan terus gi jalan2 umah sedara di Gombak & Tmn Batu Muda... Pepagi, bawak Aimy gi cucuk 5 bulan.. malangnya Doc faizal cuti.. dh kena ganti Doc lain.. Aku dh malas mulanya.. sebab Aimy tk biasa ngan Doc lain. Tapi budak2 kt klinik tu kata.. 'ok kak, Doc ni pun boleh..' aku pikir okla sebab bila lg nk datang... masuk bilik Doc.. Doc lelaki...aku tgk Doc ni alahai..lembutnya... time nk cucuk Aimy... dia buat lemah lembutla.. Aimy skang ni dh lasak... dengan kelembutan yang Doc ni ada... Aimy nangis.. myb sakitla sebab selalu Doc Faizal buat cepat... ini nk cucuk pun lambat..mesti sakit.. Aimy tkpenah nangis sebelum ni kalu cucuk..sian anak ibu.. len kali kita buat kt Doc Faizal jer ek... emmm... berat Aimy naik 200gm jer.. dh jadik 6.7kg.. okla sayang.. atleast naik jugak kan... skang aku dh mula suapkan nestum.. harap2 bulan depan naik lagi k... cepat besar anak ibu..

Lepas gi klinik.. kami breakfast merangkap lunch.. dengan kesakitan yang ada... aku makan jugak sebab lapoooo... pas tu baru gi jalan ke umah sedara... Aku dh siap2 bg makan ubat lepas cucuk... nasib baik anak ibu tk demam.. sebab kami sampai umah dh jam 9.00 malam.. hihi... anak ibu kuat semangat.. walaupun 'bisnes' hari tu tk berapa maju.. hihi.. hanya kami yang memahami maksud 'bisnes' tersebut.. hahaha... ok, tgkla gambar yang sempat di snap..





Actly.. aku suka tgk gambar ni.. nampak Aimy macam budak besar... sayang anak ibu ucuk acam ni....








































nnt aku akan post lgi gambar kami beraya di minggu seterusnya...

No comments: