Tuesday, September 29, 2009

OTW balik kg- Petang Raya

20 Sept 2009 (Ahad) - Pagi- lepas Myhubby balik solat raya & salam ngan keluarga, kami terus ke Batu Muda untuk beraya di rumah makngah & maklang..Hajat mak mertua nk pegi kubur, tapi mungkin kurang tidur malam tadi.. tetiba jadi pening.. terus tak jadi pegi kubur & pagi umah sedara jer... Gambar ni Aimy ngan nenek & toklang dia... Walaupun singgah sekejap2 di rumah sedara, banyak gak Aimy dapat rumah raya... rezeki.. hihi

















Petang, lebih kurang pukul 3.45 pm, kami bertolak dr Rawang untuk balik ke kg di Kulim Kedah...
Petang tu hujan & jalan tak jammed walaupun banyak keta kt highway... Aimy, masuk jer tol rawang, dia dh tidor.. ngantuk sangatla tu.. sebab banyak jalan mengutip duit raya pagi td.. hik hik..


Aku tk banyak snap gambar... tak sempat..
Waktu singgah di R&R Tapah time MyHubby beli KFC, sempatla aku snap gambar.. itupun sejurus Aimy baru bangun dr tido.. tgkla gambar Aimy yang tkder mood nk bergambar.. okla tu... dengan baju gaun ijau dia tu...















Kami exit tol Changkat Jering & singgah di umah sedara MyHubby di Kamunting. Masa di rumah sedara tu, kami dimaklumkan bahawa jalan ke Selama (jalan yang akan kami lalui tu).. dilanda banjir... adussss.. macamana ni.. aku biasala cepat gelabah..aku risau giler.. iyala.. masa tu dh jam 7.30 malam... pas solat maghrib, kami teruskan perjalanan dalam kul 8.00malam... hati dh mula berdebar2.. ikut aku, patah balik jer masuk highway... Tp MyHubby cool jer.. dia kata insyaAllah tak der apa.. sebab dh tk ujan... mesti air dh kering.. so, kami tawakkal aja.. & teruskan perjalanan...
Sepanjang perjalanan, aku hanya berdoa & baca ayat 'penenang hati' hihi.. macam2 ayat aku baca... minta Allah permudahkan urusan & selamatkan perjalanan kami.. Sampai di Selama, area laluan keretapi, dh nampak signboard 'AWAS KAWASAN BANJIR'. Gulpppppppsss...!!!! astaghfirullah.. pelan2 jer MyHubby drive ikut keta lain. Bila nampak keta depan lalu & lintas saki baki air banjir... nampak air dh surut.. so, kami redah jugak la.. alhamdulillah LEPAS....
Kiri kanan aku tengok rumah kt situ ada air bertakung, mybe sebelum surut, air dh masuk dalam rumah (aku rasala).. sian diorang raya dalam banjir..
Sepanjang perjalanan kami gelap gelita.. kereta sebijik2 jer lalu... kiri kanan hutan. Ini 1st time kami balik malam & lalu jalan tu.. selalu kalau siang2 ok... ini malam, agak menyeramkan bulu hidung aku la... sib bek Aimy tk buat perangai.. Aku & Myhubby diam aja dalam kereta..Aku dodoikan Aimy ngan bertakbir raya.. last2 Myhubby turut sertai aku bertakbir raya.. rasa tenang jer jiwa alunkan kalimah Allah...hilang sikit rasa takut...Pengalaman sungguh.. & aku harap ini kali terakhir lalu situ bila balik kg time malam...
Kami sampai di rumah dalam pukul 9.00 malam... ramai sedara berkumpul di rumah aku.. rasa happening sangat... gembira tk terkira.. alhamdulillah kami selamat sampai ke rumah... syukurrrrrr.

No comments: