Sunday, April 19, 2009

Jalan... Jalan... Jalan....

Banyak berjalan kaki akan memudahkan proses untuk melahirkan nnt?.. Betul ker fakta ni? emmm.. aku pun tk tau.. ramai sangat yang selalu kata macam ni. So, aku ambik fakta ni sebagai betul la tu kot.. sbb tu weekand baru ni aku ajak MyHubby kluar & kami banyak berjalan....

18 April 2009 (Sabtu). Bangun pepagi sediakan sarapan.. French Fries jer.. hehe.. cam omputih lak kami kan.... Aku dh kuarkan ikan & bahan2 lain sebagai persediaan tuk masak.. MyHubby ditugaskan untuk basuh kain.. T.kasih....

Menu t.hari kami hari tu.. Kari Utara Ikan Keli & Ikan Keli Goreng Cili Padi. Menu ringkas berasaskan ikan keli.... hehe. :) aku pun buat jugak dessert sagu makan susu sejat tu... emmm.. tp disebab beli susu sejat yang murah jenama Tesco, rasanya kureng sikitla... tp aku belasah makan gak.. :)

Dari semalam aku dh bgtau MyHubby awal2, teringin nk pegi pasar malam Jalan TAR nk makan laksa utara...Tapi lepas masak & makan T.hari tu.. rasa penatnya & malas nk kluar.. Tetapi disebabkan petang tu cuaca panas giler & nak membuta pun tak boleh... MyHubby ajak kluar gak.. aku apa lagi yuu huuuuuuuuuuu... suka la.. planning mula nk ke 1 Utama di Kota Damansara...last minit MyHubby kata nk cari sandal lak kt Pertama Kompleks.. so, kitorang pun pegi la ke SOGO.. aku sukala.. dapatla nnt pekena laksa kt gerai pakcik tu...

Bertolak dari umah kul 3.30pm... kami parking di LRT Putra Sentul & turun di stesen Bandaraya...smpi di SOGO.. 1st nk window shopping aja.. tp Myhubby terbeli jugak selai seluar kejanya jenama Arrow.. ada less 70% murahla.... Pastu kami ke Pertama Kompleks tuk cari Sandal idaman Line7 nyer tu.. jalan punya jalan.. masuk kedai sana masuk kedai sini... tak ada sandal tu.. dh abis stok...hampanya MyHubby.. sian.... Dalam lenguh2 kaki berjalan tu... tetiba aku teringat ada lagi kedai kasut kt Wisma Chambell (Betul ke ejaan)...so, kami melintas & terus ke situ.. emm 1st kedai tu pun tk ada... jalan lagi... & masuk kedai kedua.. alhamdulillah ada.. adui.. hilang rasa lenguh bila barang yang dicari dh ada.. MyHubby terus pakai sandal barunya tu.. Semangat betul dia ek............. :)

Next, kami ke Pasar Malam.. hehe.. syoknya.. bila melintas kedai laksa pakcik tu.. tp disebab perut masih kenyang.. kami tk makan lgi.. jalan2 dulu.. aku banyak minum air kelapa konon2 air tu boleh jadikan kulit baby bersih bila lahir nnt.. betul ke.. alah.. ikut ja la petua tu...

lepak di Semua House sementara nk solat maghrib.. & next ke Maidin tuk beli barang sikit... Pastu back to Pasar Malam.. & dapatla aku pekena laksa pakcik tu.. laksa tu tak derla sedap sangat (aku bt lg sedap).. hehe tp yang aku suka sebab otak udang dia tu.. entahla.. pada aku sedap sangat.... padahal biasa2 jer MyHubby kata.. aku letak otak udang sampai kuah laksa jadik hitam.. perkhhhh.. sedapnya....... :)

Kami ke SOGO untuk beli susu sejat jenama lain nk makan ngan sagu yang aku buat t.hari tu.. pusing2.... beli jenama Ideal & Cornations (ejaan salah ker?).. & jalan ke LRT Star Bandaraya & turun di Stesen Sentul, ambik keta yang jauhnya parking (nk free py pasal)..& balik umah...

Malam ni ada citer James Bond "The World Is Not Enough"... kul 11.00pm.. aku layan kejap jer.. pastu ngantuk teramat sangat & penat sebab banyak berjalan.....MyHubby urut tapak kaki aku.. sedapnya mengalahkan makan laksa td.. hehe.. :).. Harap2 berkat banyak berjalan kaki ni, mudahkanlah aku bersalin nanti...


(no pic Klik2..)

No comments: