Wednesday, April 15, 2009

Entahla...



16 Apr 2009- emmmm.. Hari ni genap usia kandunganku 38weeks.. alhamdulillah setakat ni semua ok.. & hari ni juga besday si Sherry... yg ke ? hehe.. :) entahla......

Lately ni aku penat sangat....dh mula rasa sakit sana sakit sini... pastu moody tk tentu pasal.. Nak hubby ambil perhatian jer.....mmg patut pun.....ikutkan malas nk layan perasaan ni tp kadang2 terlayan gak.... mybe dh dekat2 nk due ni mmg macam ni kot...entahla...

Macam kata Upin... betul betul betul...


Bila sengsorang layan sakit ni.. teringat mak kt kg....dulu, klu sakit sikit msti ngadu kt mak... pastu mak urut sana urut sini rasa lega ja... sebenarnya sentuhan tu adalah ubat paling mujarab yang boleh melegakan sakit.. sebab tu la.. bila seseorang isteri tu sakit, si suami kena pandai main peranan....kadang2 isteri ni bila dia sakit, dia amat memerlukan perhatian & layanan dari si suami...bukan di rumah saja, tetapi di pejabat atleast sms/call tanya kabar ok ker........ Isteri ni kalau dapat sms dr suami tanya kabar tambah2 time dia mmg tk larat.. alangkah rasa dihargainya.....emmm...entahla...

Tetapi kita sebagai isteri pun kena paham la jugak ek..... suami kita tu kot2 bz.:(... jgn terlalu mendesak suh bg perhatian jer.. jgn nk ngada2.. huh.. tp apa yang aku perasan la.. pempuan ni mmg suka perhatian terutama time tk sihat... entahla..

Aku pun belum setahun menjadi seorang isteri.. banyak kena belajar dari yang berpengalaman... jgn nk manja lebih2.. kot2 nnt suami menyampah lak..kena banyak berdikari... :) tp paling best kalau dapat bermanja dengan mak kan....... macam aku ni.. mak & keluarga jauh di kg.. pada siapa lagi aku nk bermanja klu tak ngan Myhubby...entahla.....

eee tak sabarnya aku nk deliver.. Dah start rasa sengal2 perut ni.. Yang paling tk tahan tapak kaki ni berdenyut je bila jalan...emmm... entahla...berdebar2 jer.. kita kena pikir positif kan? insyaAllah semuanya selamat... berkat doa suami, keluarga & kawan2... amin....

1 comment:

Koleksi Cadar Qaseh said...

sabar la wak..kite pompuan nih mmg nak diberi perhatian..al maklumla pompuan ni kat ada 99 perasaan 1 akal..nak pulak thg sarat2 nih..ape2 pun saya doakan awk & baby bersalin..Tgk kekwn m'andung t'ingin nak m'andung lagi..tp entah la biler yek..Qaseh baru 2 thn..nanti2 la kot.huhuhu..